úterý 7. srpna 2012

_neskysni, vykysni!

Neskysla som. Dala som sa na to kysnuté cesto. Výzva. Vykyslo. Dlho trvalo, krátko ostalo. Takto by sa dala opísať príprava kysnutého cesta v mojej réžii. Netrpezlivosť, ako moja silná vlastnosť, však celkom trpela. Porušila som svoju "simple filozofiu". Kvások, 30 minút, vypracovať cesto, kysnutie 1.5 hodiny. Stálo to ale za to. Posúch sa zjedol ani som sa neotočila.


_recept na kysnuté: / 2 posúchy /:

_suroviny /cesto/:

- jedno droždie
- 1/2 kila múky /polohrubej/
- 1 vajce
- 3dcl mlieka/ plnotučného/
- 1 lyžica cukru






_postup /príprava cesta/:

Ohrejeme mlieko, rozmrvíme v ňom droždie, pridáme múku, 1 lyžicu cukru tak, aby vznikla akoby kaša a necháme 30 minút naboptnať. Do misy /alebo na dosku/ preosejeme múku a do stredu si spravíme jamku. Do nej rozbijeme vajce a vlejeme pripravený kvások. Pridáme štipku soli a zapracujeme do hladkého cesta / prípadne pridáme ešte trošku mlieka/. Prikryté necháme 1.5 hodiny kysnúť. Tenko rozprestrieme na plech. Naozaj tenko, tak na pol centimetra, potom pekne chrumká. Môžeme ho buď len posoliť a naolejovať alebo mu vytvoríme rýchlu sladkú alebo slanú obmenu.



_suroviny / dokončenie/:

- kyslá smotana
- sladká smotana
- soľ
- rastlinný olej

Smotany zmiešame, rozprestrieme na posúch. Posolíme a pooolejujeme. Pečieme do môjho obľúbeného "zlatova".


 My sme ho jedli k fazuľovej polievke s teľacou klobásou. Na recept k sladkej obmene vo filozofii "káva a koláč" a na recept na polievku sa môžete tešiť v priebehu tohto mesiaca.

Žádné komentáře:

Okomentovat